Apa Bukti Kau Hanya Mahu Pujian

bukti kau hanya mahu
puji-pujian
tidak lain apabila
kau menghindari teguran
kau buang kritikan
kau abaikan beza pandangan
tapi kau lepaskan pujian
kau biarkan kesukaan pada dirimu
kau hanya mahu pandang
hal yang mengangkat dirimu saja
Padahal itu hanyalah
bunga-bunga yang menipu
itu saja
kerana kau sakit
jiwa kau sakit
hati kau sakit
iman kau sakit tenat
kau menipu dirimu sendiri
itulah buktinya
you need to get help

IBNMUKHTAR

2 comments:

Anonymous said...

puisi yang ni pun ko tuju kat ust hasrizal kan?

dah dah r... kang klo ko mati kejap lagi ,tak sempat nak minta maaf... tanggung r snedri kat akhirat nnt...

bawa2 bertaubat r

Anonymous said...

Salam...

Bukan nak backing MFR. Tapi ramai sgt yg fanatik pada saifulislam.com sampai puisi MFR yg dibuat utk diri sendiri (menurut kata empunya blog) disalah tafsir.

Empunya saifulislam.com cool jer, tak terasa pun. Y pembaca2 budiman lak yang lebih2 terasa pedasnya puisi ini..


Wallahualam..